26/04/2012 13:05
La iniciativa contempla accions de suport a l'activitat econòmica del barri i la difusió i promoció d'esdeveniments per atraure-hi públic
El Projecte d'Intervenció Integral del Nucli Antic que, a Vilanova i la Geltrú es desenvolupa des de l'any 2006, ha assolit la fase final que contempla quatre eixos d'actuació basats en àmbits de promoció i dinamització comercial, patrimonial, social, de participació ciutadana i de manteniment i millora de l'entorn urbà.
Precisament, quant a l'actuació del PINA per promoure i dinamitzar comercialment aquesta zona de la ciutat, aquest dimecres al vespre s'ha convocat els propietaris dels establiments comercials que hi ha al Nucli Antic amb l'objectiu d'explicar-los la posada en marxa d'aquesta campanya. Entre els principals objectius, la campanya vol incrementar l'oferta cultural, patrimonial i comercial; incrementar el pas de la ciutadania i el trànsit de persones que puguin comprar, passejar, etc; incrementar l'oferta d'activitat econòmica i transmetre una imatge cohesionada de tot l'àmbit del Nucli Antic.
La campanya compta amb una imatge i un eslògan específic: 'Troba't al Nucli Antic de Vilanova i la Geltrú' i es donarà a conèixer tant amb mitjans tradicionals com a través de les noves tecnologies i les xarxes socials. Ahir al vespre, el Centre d'Art Contemporani, La Sala, va reunir una quarantena de persones en la trobada organitzada per l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú per donar a conèixer els principals eixos d'actuació. El regidor d'Urbanisme, Obres i Habitatge, Joan Giribet, va presentar la campanya i va destacar "la voluntat del govern municipal de dur a terme accions que serveixin d'impuls de l'activitat econòmica de la ciutat i en concret a la zona del Nucli Antic". En aquest sentit, Joan Giribet, va afirmar que "un cop finalitzades les obres de rehabilitació ara cal promocionar i crear noves oportunitats de negoci".
Actualment a la zona del Nucli Antic hi ha censats aproximadament 125 negocis/establiments comercials. Per potenciar i promoure la continuïtat i creixement de l'activitat econòmica i alhora millorar la competitivitat del comerç existent es durant a terme les següents accions:
*Donar a conèixer els comerços i serveis del barri mitjançant una campanya de promoció i els diferents canals de difusió a l'abast (Ajuntament de VNG; Bloc del Nucli Antic VNG i Xarxes Socials).
*Foment de la modernització dels coneixements i la gestió dels comerços del barri, a través d'un programa de formació adreçat als comerciants.
*Línia de subvencions pels comerços ja establerts al barri i per als de nova implantació, adreçada a les accions de rehabilitació dels locals comercials.
*Promoure i transmetre una imatge conjunta del comerç i dels serveis que hi ha al Nucli Antic fomentant també l'associacionisme i la participació dels comerciants. Per a aquesta acció es comptarà amb la col•laboració de l'associació Viu Comerç.
*Augmentar l'afluència de la ciutadania al Nucli Antic, potenciant la celebració d'esdeveniments al carrer on hi participin els establiments comercials, (p.e. fires, trobades, mostres, etc).
*Despertar entre els més joves l'interès per aquesta campanya i també pel Nucli Antic, a través d'un concurs de fotografia 2.0.
* Atracció de nous emprenedors al barri. S'engegarà un projecte de mobilització de locals buits del Nucli Antic que estiguin disponibles al mercat, per promoure la ubicació de noves activitats emprenedores.
La complicitat dels comerciants
Una part fonamental per aconseguir l'èxit d'aquesta campanya és comptar amb la complicitat i la implicació dels comerciants del Nucli Antic. Així doncs, entre les accions que es duran a terme hi ha la formació en l'àmbit de la comunicació i el marquèting amb l'objectiu de projectar i difondre l'activitat econòmica del barri.
Al maig s'ha previst fer un curs sobre ‘El poder del punt de venda en la decisió de compra'; al juny es farà formació per ‘posicionar el negoci a la xarxa 2.0' i al setembre, un curs amb el títol ‘Diferencia't. Sobre com la creativitat pot jugar un paper clau en la comunicació'.
Finalment, la campanya també pretén incrementar l'activitat econòmica del barri amb la implantació de nous negocis i establiments. Amb aquest objectiu s'ha plantejat la col·laboració amb els serveis de Foment i Suport a l'emprenedoria de la Mancomunitat Penedès-Garraf; amb l'ADEG i amb la delegació al Garraf de la Cambra de Comerç de Barcelona.