La visita permetrà veure les estances de la planta noble del museu, mitjançant uns itineraris guiats
Aquest cap de setmana, 7 i 8 de maig, es podrà visitar el Museu Romàntic Can Papiol de Vilanova i la Geltrú. La visita és gratuïta i permetrà veure totes les sales de la planta noble del Museu, a través d'itineraris guiats que es faran a les hores en punt, entre les 10 i les 13 hores i les 16 i les 18 hores, el dissabte, i les 10 i les 14 hores, el diumenge.
La planta noble és la planta residencial pròpiament dels senyors, en la qual es situen les principals estances de la casa. Està formada per les habitacions més íntimes i destinades a l'ús de la família (dormitoris, alcoves...) i la zona pública que acollia els diferents actes i reunions socials: els salons de ball i de música.
L'itinerari per on transcorrerà la visita és de caràcter circular i inclou la biblioteca, el rebedor, la sala d'espera, el despatx, la sala i alcova Imperi, la sala de música, el saló de ball, la sala de billar, la sala i l'alcova del General Suchet, la sala i l'alcova dels malalts, la capella, la galeria, el menjador i la saleta íntima.
Biblioteca
La Biblioteca consta de vàries sales que donen cabuda a un total de 5.400 llibres. Són volums que van des del segles XVI fins al XIX, col·leccionats per Francesc Papiol, i, posteriorment pels seus descendents.
Rebedor
El rebedor és la primera sala a la que accedien les visites i, per tant, compta amb una decoració en la que destaca el luxe en el mobiliari. Aquest espai fa també funcions de distribuïdor ja que està envoltat de portes que comuniquen amb les sales més importants de la casa.
Sala d'espera
Aquesta sala condueix al despatx de Francesc Papiol,de manera que les persones que venien a visitar-lo per tractar de diferents negocis s'esperaven aquí.
Despatx
Estança en la que el senyor de la casa atenia les seves obligacions burocràtiques com a terratinent i com a advocat.
Sala i Alcova Imperi
Aquest era el dormitori del senyor de la casa. Com a totes les cases benestants del moment, estava format per tres habitacions: la sala, l'alcova i el vestidor.
Sala de música
La part més luxosa de la casa, on s'organitzaven les grans festes i on els senyors aprofitaven per mostrar el seu bon gust i la seva riquesa als convidats. Aquesta zona inclou la sala de música i el saló de ball. En aquesta estança es realitzaven tot tipus de vetllades culturals i familiars, les quals sovint s'amenitzaven amb música.
Sala de ball
És la sala més important de la casa, on tenien lloc les celebracions més destacades, i està presidida per un majestuós piano de cua vienès de caoba de principis del segle XIX.
Sala de billar
Presidida per una taula de billar d'estil isabelí. Adossades a la paret hi ha un parell de taules de joc plegables i, a sobre, capses de fusta on es guarden fitxes per diferents jocs com els escac i les dames.
Sala i alcova del general Suchet
Anomenada així perquè, segons la tradició, va ser en ella on es va allotjar aquest militar durant la Guerra del Francès.
La sala i l'alcova dels malalts
L'alcova era adient per quan alguna persona de la família estava malalta, ja que podia seguir la missa des del llit a través d'una petita finestra que dóna a la capella. La sala servia per a les visites que venien a interessar-se pel malalt
La capella
La casa disposa d'una petita capella privada, d'estil neoclàssic, presidida per l'urna que guarda el cos de Santa Constança, nena màrtir de les primeres persecucions del Cristianisme a Roma.
La galeria
La galeria era un espai obert i de respir per als senyors i les senyores de la casa, i també era un lloc idoni perquè hi juguessin els més petits de la casa.
El menjador
Espai on es realitzaven els dinars o sopars familiars i altres festes. Un dinar o un sopar a una casa com Can Papiol suposava una llarga preparació i dedicació per part de la senyora de la casa i del servei. Era tan important el parament a la taula com la tria i l'elaboració dels plats o la beguda.
La saleta íntima
Aquest espai era on les dones anaven a parlar després del sopar mentre els marits eren a la sala de joc.
A partir del 13 de maig la planta noble del Museu es podrà visitar els divendres i dissabtes, de 10 a 13 hores i de 16 a 18 hores, i els diumenges de 10 a 14 hores.
Més informació