02/05/2011 13:15
Aquesta edició posa al dia i adapta el llibre editat per la Plataforma per la Llengua i el Consell Islàmic de Catalunya l'any 2009
El proper divendres 6 de maig el Servei de Català de Vilanova i la Geltrú presentarà un llibre que va ser editat per la Plataforma per la Llengua i el Consell Islàmic de Catalunya l'any 2009, i que té l'objectiu d'apropar la llengua catalana a la comunitat musulmana i araboparlant que actualment viu al nostre país. La presentació, en aquest cas, serà adaptada a la realitat de la nostra ciutat.
Salam al català és, doncs, el títol d'una de les moltes publicacions que edita la Plataforma per la Llengua, i que en aquest cas ha pogut fer amb la col·laboració del Consell Islàmic i Cultural de Catalunya. Aquest llibret té els objectius d'apropar aquesta comunitat a la nostra llengua, d'explicar quins vincles històrics uneixen la realitat catalana i la islàmica, i sobretot de mostrar els avantatges que té per a una persona immigrada el fet de conèixer la llengua del país d'acollida, ja sigui en l'àmbit personal, escolar o laboral.
L'acte es durà a terme a l'Orfeó Vilanoví a les 6 de la tarda, i anirà a càrrec de la coordinadora de l'Àrea d'Acollida Lingüística de la Plataforma per la Llengua, del portaveu del Consell Islàmic de Catalunya i de la responsable del Servei de Català de Vilanova. En l'acte hi col·laboren diverses entitats com l'Escola d'Adults Teresa Mañé, l'Associació Cultural Islàmica de Vilanova i la Geltrú, La Frontissa, Càrites i també el Projecte d'Intervenció del Nucli Antic. Justament en aquesta zona de la ciutat hi viu un nombre elevat de població estrangera extracomunitària i s'hi estan desenvolupant diverses accions per promoure l'acollida de persones nouvingudes a través de la formació i la sensibilització.
Les intervencions seran traduïdes simultàniament del català a l'àrab.