Menú

VNG lidera la gamificació turística a Catalunya

Comparteix:
04/11/2022 14:51

Una jornada de debat posa en valor l'Agència dels Secrets, que ha compartit experiències amb altres productes de gamificació turística

La transformació de les experiències turístiques en jocs ha estat el centre de la jornada que s'ha dut a terme aquest matí a Neàpolis. Sota el nom de G&TE, persones expertes de l'àmbit turístic han parlat de com gamificar el turisme i quines són les claus per tenir èxit en aquest àmbit. Vilanova i la Geltrú disposa d'un conjunt de jocs de promoció turística, Agency of Secrets, que permeten descobrir el patrimoni, la història, curiositats i altres aspectes de de la ciutat. El projecte s'ha desenvolupat en els últims tres anys, conjuntament amb altres destinacions turístiques europees, dins del projecte MedGaims.

El regidor de Promoció de Ciutat, Jordi Medina, ha estat l'encarregat d'obrir la jornada, destacant les aliances que han fet possible el projecte de jocs sobre VNG, amb entitats com ara la fundació I2cat. Medina ha parlat de les diferents línies estratègiques per la promoció turística del municipi, com ara la desestacionalització, i ha remarcat l'aposta per la innovació, "és una manera atractiva de presentar la ciutat".

La jornada ha comptat amb diferents presentacions i un debat. El director de l'Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent, ha explicat la transformació de les polítiques turístiques a Catalunya en els darrers anys, "no volem atraure més turistes, el que volem és un turisme millor" ha dit. Torrent ha afirmat que "estem absolutament immersos en la gamificació", i ha posat alguns exemples com ara la presència de continguts turístics de Catalunya a plataformes com la Play Station 4. El director de l'Agència Catalana també ha fet referència a la proposta vilanovina, i ha felicitat la iniciativa, "esteu en el camí adequat, enhorabona, és una experiència innovadora".

Òscar García Pañella ha parlat de diferents aspectes que cal tenir en compte a l'hora de gamificar una experiència turística, Noemí Blanch ha analitzat el poder del joc i Maria Giovanna Fara ha exposat l'experiència de la ciutat de l'Alguer, amb la marca Play Alghero. Tots els ponents han fet èmfasi especial en la importància dels continguts per damunt de la tecnologia. La Jornada també ha comptat amb la presentació de l'Agency of Secrets, una demostració i sessions de treball per grups.

El regidor de Promoció de Ciutat, Jordi Medina

El regidor de Promoció de Ciutat, Jordi Medina

Patrick Torrent, director de l'Agència Catalana de Turisme

Patrick Torrent, director de l'Agència Catalana de Turisme

Consulta totes les notícies relacionades relacionades amb:

Creació, innovació i tecnologia, Turisme
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració