L'alcalde Juan Luis Ruiz demana a la Generalitat la connexió amb la UAB i l'extensió a tot l'Eix Diagonal de la línia de Vilafranca
La consellera de Territori de la Generalitat, Ester Capella, ha presentat aquest matí a VNG 9 autobusos nous que s'incorporen a les línies exprés entre Vilanova i la Geltrú i Barcelona i al corredor de la Costa Daurada i la connexió de BCN amb l'aeroport.
Quatre dels vehicles reforçaran les línies exprés e15.1 i e15.2, que uneixen la capital del Garraf amb Barcelona. Josep Albert Vallcorba, gerent d'Autocars Plana, que gestiona el servei, ha donat xifres de viatgers, destacant l'increment del 100% d'usuaris de la línia de la Diagonal.
L'alcalde, Juan Luis Ruiz, s'ha mostrat satisfet per aquesta millora del transport públic, "aquest és el camí per facilitar l'alternativa al vehicle privat" ha dit, a l'hora que ha demanat a la Generalitat de Catalunya que ampliï el servei de la línia amb Vilafranca del Penedès a la resta de municipis de l'Eix Diagonal i també ha recordat la necessitat d'una línia entre la capital del Garraf i la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra, perquè "cada vegada més usuaris van a la universitat".
La consellera ha destacat que amb la incorporació dels nous autobusos millora la comoditat, l'accessibilitat, l'eficiència, i la capacitat del transport públic. Ester Capella ha parlat també de l'aposta del govern de la Generalitat pel transport intermodal per poder arribar a tot el territori català i de "l'aposta decidida pel ferrocarril, que és el més sostenible". La consellera ha dit que el traspàs del servei de Rodalies obeeix a "la voluntat de fer-lo fiable i segur i de garantir l'accessibilitat i la mobilitat arreu del territori".
Els nous vehicles segueixen la normativa Euro 6e, que garanteix la màxima limitació de les emissions contaminants, amb una reducció dels òxids nitrosos del 80% i de les partícules contaminants del 66%. Els busos incorporen sistemes de seguretat d'última generació, amb frenada d'emergència, assistent de manteniment de carril i estructura reforçada per a més resistència.
Es tracta de vehicles amb 63 places per a passatgers asseguts i 28 a peu dret, la qual cosa suposa un 15% més de capacitat que els busos que estan donant servei a aquest corredor. Els quatre vehicles han tingut un cost total d'1 milió d'euros. Les línies que uneixen Vilanova i Barcelona van transportar l'any 2023 un total d'1.993.917 passatgers, una xifra lleugerament superior als 1.902.282 passatgers registrats l'any 2022.