L'alcalde referma les prioritats: millora de l'espai públic, lluita contra el canvi climàtic i el suport a les persones
El govern de VNG inicia el curs polític amb la mirada posada en l'aprovació del pressupost per l'any vinent. Després del ple ordinari d'ahir, l'alcalde ha explicat que “encetem la recta final del mandat amb els objectius molt clars. A curt termini, volem aprovar pressupost i ordenances fiscals al Ple del 6 d'octubre, amb la màxima voluntat de consens.” Juan Luis Ruiz ha avançat que els grups municipals ja tenen una primera proposta damunt de la taula sobre ordenances fiscals i pressupost per a 2026, “ja hem iniciat converses amb els grups de l'oposició, hem rebut propostes i estem estudiant-les”. Ruiz ha afirmat que “la línia és la de contenció i moderació en tots els casos. La idea és que hi hagi un increment al voltant del que podria ser l'IPC i sí que és veritat que pel que fa a la brossa seria una miqueta més”.
L'alcalde ha expressat la seva satisfacció pel nivell de diàleg i consens que hi ha en el Ple municipal, “totes les mocions presentades ahir es van aprovar gràcies a la capacitat de transaccionar entre govern i oposició”. Juan Luis Ruiz ha volgut posar en valor aquest esperit de col·laboració, “en un moment en què sembla que el consens polític és impossible. A Vilanova, sí que hi ha voluntat, és possible.”
En el mateix sentit s'ha manifestat la segona tinenta d'alcaldia, Iolanda Sánchez, “entenem la política com una eina per transformar la ciutat des de la proximitat i el treball comunitari. Aquesta actitud s'ha reflectit també en l'aprovació consensuada de mocions al Ple.”
Els representants del govern municipal han fet menció especial de la moció del grup municipal de JxCAT, aprovada per canviar de denominació de la regidoria de Cultura, que ara inclourà explícitament la promoció de la llengua catalana. “És un gest simbòlic, però important, especialment en el context de la recent sentència del TSJC” ha afirmat Ruiz, “la defensa del català és un compromís ferm del govern municipal, i aquest canvi formal reforça la tasca de promoció lingüística que ja es duu a terme.”
En la mateixa sessió plenària es va aprovar una altra moció del grup municipal d'ERC reclamant el desdoblament de la C-31. En aquest sentit, el primer tinent d'alcaldia, Gerard Llobet, ha explicat el seu posicionament a favor de la proposta, “defensem que s'ha de convertir progressivament en una ronda urbana segura”. El regidor creu que la proposta de millora que s'executarà pròximament, convertint-la en un vial 2+1 “permetrà reduir la sinistralitat, però no descartem un desdoblament si el creixement de la ciutat ho exigeix.”
Prioritats per al nou curs polític
El govern municipal ha anunciat que el pressupost per l'any vinent mantindrà “les prioritats: espai públic, acció social, lluita contra el canvi climàtic i desenvolupament de projectes estratègics”, tot i que “no serà un pressupost expansiu, per les limitacions financeres” ha dit l'alcalde.
Juan Luis Ruiz creu que el 2026 “es començaran a veure els resultats de moltes licitacions i inversions treballades durant els darrers dos anys”, fent referència específica a la contractació d'un nou servei de neteja viària i recollida d'escombraries que podria començar a funcionar a principis d'any.
Seguretat a la ciutat
En relació amb la mort violenta d'una persona sense llar al barri de Sant Joan la setmana passada, l'alcalde ha condemnat els fets i, alhora, ha recalcat que “Vilanova no és una ciutat insegura. Hem de ser prudents i no caure en el populisme ni la demagògia. Les dades policials no indiquen cap increment significatiu de delictes als jardins Francesc Macià.”
Els representants del govern municipal s'han reunit amb una representació veïnal i els han fet saber que la majoria de les queixes rebudes han estat per sorolls o conductes incíviques puntuals, no per delictes greus. “El cas recent s'investiga i cal deixar treballar la policia amb rigor i discreció.”