Menú

Habilitació d'habitatges d'ús turístic

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

TRÀMIT NO ACTIU  AFECTAT PEL NOU DECRET LLEI SOBRE HABITATGES D'ÚS TURÍSTIC

La tramitació està suspesa fins adequar els instruments legals de planejament al que preveu la normativa.

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha aprovat el Decret llei 3/2023, del 7 de novembre de 2023, per regular habitatges d'ús turístic mitjançant l’obtenció d’una llicència urbanística prèvia en un total de 262 municipis, entre ells Vilanova i la Geltrú.

Els municipis afectats són aquells que compleixen un o dos d'aquests requisits:

  • Demanda d’habitatge acreditada i mercat tensionat (140 municipis).
  • Existència actualment de més de cinc pisos turístics per cada 100 habitants (134).

Els ajuntaments hauran de justificar que compten amb prou sòl per a habitatges destinats al domicili habitual i permanent de la població resident i màxim es podran atorgar 10 llicències per cada 100 habitant. Les llicències tindran una vigència de cinc anys i seran renovables, els titulars dels pisos turístics existents tindran cinc anys per demanar la nova llicència urbanística o cessar en la seva activitat.

Per a més informació podeu descarregar-vos el Decret llei i també la nota de premsa de la Generalitat de Catalunya.

DECRET LLEI 3/2023  

https://portaljuridic.gencat.cat/ca/document-del-pjur/?documentId=971523 

NOTA DE PREMSA

https://govern.cat/salapremsa/notes-premsa/553942/govern-regula-habitatges-dus-turistic-262-municipis-regim-llicencia-urbanistica-previa


 

Com es pot tramitar:  Fora de termini
Via telemàtica

Per Internet. Per identificar-se cal certificat digital o idCAT Mòbil

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Llicències, permisos i autoritzacions, Turisme, Empresa, Habitatge
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració