Menú

CEP- Activitat de caràcter no permanent desmuntable: Circ o similar

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

Règim d’intervenció a través del qual les persones o empreses interessades en l’obertura d’un establiment no permanent desmuntable, sol·liciten els requeriments necessaris, previs a l’obertura de l’activitat per llicència establerta per la Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.

Se sotmeten a aquest règim els locals o les construccions conformats per estructures desmuntables o per instal·lacions fixes portàtils, constituïdes per mòduls o elements metàl·lics, de fusta o qualsevol altre material que permeti operacions de muntatge, desmuntatge o trasllat, amb caràcter itinerant o sense. Poden ser coberts totalment o parcialment, i oberts o tancats (Annex I punt VI.1.b) del Decret 112/2010, de 31 d’agost.

Preu: Ordenança fiscal sobre les taxes d’utilització privativa i d’aprofitament especial de domini públic. (OF.23).

Període de tramitació

Tot l'any

Termini de la sol·licitud

Mínim 3 mesos abans de la data prevista per a la realització de l’espectacle públic o activitat recreativa.

Com es pot tramitar:
En línia

Requereix identificació mitjançant idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital

Qui el pot demanar?

La persona física o jurídica que vol obrir un establiment, local o construcció, no permanent desmuntable, per a realitzar-hi espectacles públics o activitats recreatives.

Temps mitjà de resolució

3 mesos. Si no hi ha resolució expressa dins del termini establert, la llicència s'entén denegada per silenci administratiu negatiu.

Silenci administratiu

Negatiu

Procediment

El tràmit s'ha de sol·licitar telemàticament, ja que per llei esteu obligats a relacionar-vos electrònicament amb les administracions públiques. Podeu consultar el següent enllaç per a més informació sobre els obligats legals.

L'exercici de l'activitat es podrà iniciar una vegada hagueu rebut l'autorització municipal, sota l'exclusiva responsabilitat de les persones titulars.

La presentació de la sol·licitud faculta l'Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen. Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades i documents aportats junt amb la comunicació prèvia detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial, elevarà proposta a l'òrgan municipal competent per tal que prèvia audiència a la persona interessada dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efectes la comunicació prèvia presentada per no adequar-se a la legalitat.

Observacions

Cal sol·licitar el subministrament d'aigua al Servei Municipal d'Aigües.
Cal sol·licitar la connexió de llum a la companyia elèctrica (Fecsa).

 

Les autoritzacions d'ocupació de l'espai públic es concediran tenint en compte els següents criteris:

  1. Convivència amb els veïns: Les activitats programades han de respectar els horaris establerts i les condicions relatives a la contaminació ambiental especificades en les ordenances municipals.

  2. Disponibilitat d'espais: L'espai sol·licitat per a l'activitat haurà de ser adequat i suficient per a la realització de l'esdeveniment, respectant la capacitat màxima de l'àrea.

  3. Finestres suficients entre circs: Es garantirà una distància temporal mínima de 2 mesos entre activitats de circ en un mateix espai per assegurar el desenvolupament òptim d'aquesta activitat.

Documentació necessària

  1. Sol·licitud de llicència municipal per activitat de caràcter no permanent desmuntable
  2. Declaració responsable del/de la tècnic/a redactor/a i executor/a del projecte de l'activitat (Annex II)
  3. Designació del personal tècnic responsable d'executar el projecte de l'activitat (Annex III)
  4. Butlletí instal·lació elèctrica
  5. Certificat i assaig de resistència al foc de la carpa (ha d’assolir M2)
  6. Projecte tècnic signat pel tècnic/a competent amb descripció de l’activitat i visat pel col·legi professional corresponent. El projecte haurà de contenir la següent documentació:
    • Estudi d’avaluació de la mobilitat generada o memòria de mobilitat, si s’escau.
    • Pla d’autoprotecció, si l’aforament és superior a 500 persones (art.46 del Decret 112/2010, de 31 d’agost).
    • Pla de riscos laborals o memòria de seguretat, si l’aforament és inferior a 500 persones (art.42 del Decret 112/2010, de 31 d’agost).
    • Documentació requerida per la normativa sobre prevenció i control ambiental de les activitats, segons correspongui en funció de les característiques de l’establiment i les activitats a desenvolupar-hi.
    • Estudi d’impacte acústic i d’aïllament enfront del soroll aeri.
    • Contingut mínim previst per la normativa sobre dispositius d’assistència sanitària (art.48 Decret 112/2010, de 31 d’agost).
    • Contingut mínim previst per la normativa sobre prevenció i seguretat en matèria d’incendis.
    • Documentació preceptiva acreditativa del compliment de la normativa sobre protecció de salut.
    • Disposició de personal de vigilància i de personal de control d’accés.
    • En cas que no s’aboqui a la xarxa de clavegueram municipal, caldrà incloure còpies de les empreses gestores de les aigües residuals.
  7. Certificat d’extintors i altres mitjans de protecció d’incendis
  8. Assegurança RC i rebut actual
  9. Projecte tècnic de muntatge elèctric i solidesa de la carpa (una vegada muntat)

Més sobre el tràmit

Més informació ...

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Espai públic, Fires, Festa
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració