La televisió pública del Garraf,
Canal Blau i Maricel TV, ha introduït diverses novetats en la programació televisiva d'aquest gener. En aquest sentit, ahir dimarts es va estrenar el programa de producció pròpia
Grans, que vol ser un retrat de la trajectòria vital i professional de diversos ciutadans destacats del Garraf a partir de converses en profunditat.
Jordi Castañeda, al capdavant del nou programa, enraona durant 25 minuts amb persones tan conegudes com, per exemple, Joaquim Budesca. En aquest sentit, l'artista vilanoví ha estat el primer dels protagonistes del programa, que s'emetrà cada dimarts a les 21.30 hores.
L'altra principal novetat de la programació és l'ampliació de la difusió del programa
Gaudeix la Festa, que ahir mateix ja es va poder veure a arreu de Catalunya i de les Illes Balears gràcies a la distribució de la Xarxa de Televisions Locals. Això suposarà que els seus continguts també ampliïn horitzons, de tal manera que es tractaran les principals festivitats i tradicions d'aquests territoris, com per exemple la Festa del pi de Centelles i els Pastorets de Mataró, que es van poder veure ahir en el primer programa de l'any.
La seva durada és de 25 minuts, i cada setmana ofereix dos reportatges sobre festes destacades, una entrevista a una persona vinculada a les festes, un reportatge a un artesà de la festa i una secció d'agenda. El programa, que s'emet cada dimarts a les 21 hores, se centrarà la setmana vinent en els emblemàtics Tres Tombs de Vilanova i la Geltrú.
Gaudeix la Festa és un projecte que va néixer l'any 2007 com a programa de ràdio a Canal Blau FM. El juny de 2009 es va iniciar el programa de televisió a Canal Blau i Maricel TV, i l'any passat s'hi va afegir la televisió TAC12 del Camp de Tarragona i la Conca de Barberà. El programa, recentment guardonat amb el premi de periodisme Eugeni Molero, està dirigit per Joan Ignasi Gómez i produït per Carles Borrell, i és una coproducció entre Canal Blau - Maricel TV, TAC12 i la Xarxa de Televisions Locals.
Aquestes no són les dues úniques novetats de la programació, ja els dimecres a les 21.30 hores arriba una nova edició del programa
Pica Lletres, el concurs de lletrejar per estudiants de secundària que enfronta equips d'instituts de les nostres comarques. Un any més estarà presentat per Dafnis Balduz i enregistrat als estudis de Canal Blau i Maricel TV.
Tots aquests programes es poden veure repetits l'endemà al matí i al migdia o es poden visualitzar en qualsevol moment a
www.tdtgarraf.com.