Un any més, l'acte més popular del Carnaval omple de color els carrers i places de la ciutat
Les Comparses, acte emblemàtic del Carnaval vilanoví, han aplegat gairebé 8.000 parelles pels carres i places de la ciutat en un recorregut festiu que ha tingut com a protagonista, com cada any, els caramels. Les Comparses, amb un total de 149 banderes de gairebé 70 entitats, han recorregut des de primera hora del matí els carrers de Vilanova i la Geltrú fins arribar a la plaça de la Vila, on s'han anat succeint les diferents guerres entre dos quarts d'onze del matí i dos quarts de quatre de la tarda.
Les guerres més dolces han anat precedides de la tradicional sortida de les barquetes de l'Agrupació de Balls Populars, el Pòsit, Can Sandàlia, Boters de Mar i la Gavina amb els comparsers i comparseres més menudes, que han estrenat la plaça de la Vila uns minuts abans de les 11 del matí. Al cap d'una estona, al punt de dos quarts de dotze del migdia s'ha celebrat la primera de les de les dues guerres infantils, que ha aplegat un total de total de 46 banderes.
A partir de tres quarts d'una de la tarda ha arribat el torn de les comparses d'adults que en un total de set guerres fins a dos quarts de quatre de la tarda han aplegat el major gruix de banderes, 103 en total, i parelles de comparsers. Al clàssic so de la marxa vilanovina per excel·lència, ‘El Turuta', la plaça de la Vila ha sucumbit sota l'allau de més de 120.000 kg de caramels. Enguany el protagonisme ha estat sens dubte per a l'eco-caramel, del qual la FAC n'ha repartit entre les entitats associades 31.000 kilos, mentre que la resta han estat adquirits pels mateixos comparsers en els supermercats i establiments col·laboradors (Condis, JR, Bon Preu, Alcampo, Caprabo i Gros Mercat).
L'alcaldessa de la ciutat, Olga Arnau ha gaudit plenament de les Comparses exercint d'amfitriona de la festa juntament amb sa majestat el Rei Carnestoltes. Olga Arnau ha afirmat que “la il·lusió de la Comparsa supera tot el cansament que puguem acumular durant el carnaval” i ha manifestat que “Vilanova és comparsa, Vilanova és carnaval, la ciutat viu aquests dies impregnada del color i les olors del Carnaval”.
Convidats al balcó consistorial
La festa, que s'ha viscut intensament també des dels balcons de la Casa Consistorial, ha comptat enguany amb personalitats polítiques catalanes, del món del coneixement i la universitat, periodistes i comunicadors, alcaldes i alcaldesses del territori, escriptors, actors i esportistes com el president del Parlament, Roger Torrent, la consellera de Presidència del Govern de la Generalitat, Meritxell Budó, la diputada de JuntsxCat Laura Borràs, l'escriptor Vicenç Villatoro, l'activista vilanoví Josant Valverde, els actors de VNG Toni Albà, Jordi Rios, Guillem Albà i els integrants de l'Estaquirot Grup de Teatre, Núria Benedicto, Albert Albà i Olga Jímenez, els comunicadors Joan M. Pou i el també vilanoví Gerard Romero, les esportistes Anni Espar i Aitana Bonmatí i la presidenta de l'Institut Català de la Dona, Laura Martínez, entre d'altres.
Dades econòmiques
El Carnaval de Vilanova i la Geltrú, declarat com a Festa Patrimonial d'Interès Nacional, té la seva essència en la participació i l'organització dels diferents actes a càrrec de la pròpia ciutadania i societat civil a través de les entitats. L'Ajuntament hi col·labora i hi destina gairebé 110.000 euros, dels quals 85.000 euros són gestionats directament per la FAC i la resta corresponen a les despeses en infraestructura, personal, neteja, seguretat o consergeria per tal que la festa es desenvolupi plenament.