Menú

L'OMIC ofereix mediació entre usuaris i empreses en cas de conflicte

Comparteix:
15/03/2022 13:28

L'oficina de VNG celebra el Dia Mundial de les persones consumidores recordant els drets referents al consum

L'OMIC, l'Oficina Municipal d'Informació a les persones consumidores de Vilanova i la Geltrú, ofereix un servei de mediació en casos de conflicte relacionats amb el consum. L'Oficina s'ofereix com intermediària entre usuaris i empreses per tal que arribin a un acord quan hi ha una disputa per compra de productes o contractació de serveis.

Avui, 15 de març, Dia Mundial de les persones consumidores, el regidor de Promoció Econòmica, Adrià Guevara, ha volgut destacar "la importància de la feina que fa tot l'equip de l'OMIC, que ara veu com ha fet un salt qualitatiu amb la posada amb marxa d'aquest servei de mediació que ens apropa encara més a la ciutadania".

El servei de Mediació de consum és gratuït. En el procediment hi ha la intervenció d'un tècnic en mediació, que promou que les parts –persona consumidora i empresa– assoleixin per elles mateixes un acord satisfactori, una solució consensuada i vinculant, que queda recollida en una acta.

La mediació és voluntària per ambdues parts, confidencial i neutral. La pot demanar qualsevol persona física o jurídica que visqui a la ciutat, que hagi adquirit béns o serveis en empreses de la ciutat, per contractació feta en establiment obert al públic.

També poden usar el servei persones d'altres poblacions que hagin adquirit béns o serveis en establiments comercials o a professionals de Vilanova i la Geltrú.

La persona que vulgui utilitzar el servei ha de fer una sol·licitud a l'OMIC, que ha de posar-se en contacte amb l'empresa i acceptar la mediació. La petició es pot fer presencialment a l'oficina de la plaça de la Vila de la Vila, 10, o de forma telemàtica, si es disposa de signatura digital.

 

L'OMIC, a la plaça de la Vila, 10

L'OMIC, a la plaça de la Vila, 10

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Consum
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració