Menú

Formació per a una mirada inclusiva i social en les activitats de lleure educatiu i esportives per a infants i joves

Comparteix:
01/06/2022 10:26

L'Ajuntament promou la inclusió de joves amb diversitat funcional, així com la formació en diversitat

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú destina cada any més de 120.000€ a subvencions per promoure la inclusió, tant en activitats d'estiu com en activitats extraescolars durant el curs. D'aquests, prop de 75.000€ es destinen a contractar monitoratge de suport per a infants amb diversitat funcional.

El component social i inclusiu s'ha reforçat com una prioritat en les polítiques d'infància i joventut que està desenvolupant l'Ajuntament. A banda de les subvencions destinades als infants, adolescents i joves de la ciutat per a la participació i inclusió en activitats d'educació en el lleure, es fa una important aposta per la formació.

Segons el regidor d'Infància i Joventut, Adrià Guevara, es vol donar continuïtat a aquest pla formatiu de foment de la inclusió, ”de manera que es vagi fent taca d'oli, i cada vegada siguin més les persones que puguin atendre la diversitat amb eines i qualitat, i siguin més les activitats on pugui participar qualsevol infant i/o jove sigui quina sigui la seva condició”.

Sessions per a monitors

Així, l'Ajuntament organitza dues línies de formació per promoure la inclusió en les activitats de lleure. D'una banda, la formació dels monitors i monitores de lleure perquè tinguin una mirada inclusiva i donar-los eines en el treball amb infants i joves amb necessitats especials. Construint entorns inclusius és el títol de les sessions que es van organitzar fa uns dies, adreçada a monitors i responsables de les entitats que organitzen activitats al llarg de l'any per fer possible que qualsevol infant i jove, tingui les capacitats que tingui, pugui gaudir i participar activament de les activitats que s'organitzen.

Aquest mes de maig s'han realitzat dues sessions al TOC, amb la participació de 27 persones, que han valorat la formació de manera molt positiva.

Construint entorns inclusius fa incidència en la necessitat d'un canvi de mirada que ajudi en la construcció d'una societat més justa i inclusiva. Fa reflexionar els i les monitores per fomentar la igualtat d'oportunitats de la ciutadania, independentment de les característiques personals i/o socials. I per aconseguir aquest respecte a les diferències individuals cal un canvi en la concepció social de la discapacitat. L'objectiu d'aquestes formacions és reflexionar sobre la inclusió i els seus processos, com l'adequació de les activitats perquè qualsevol infant hi pugui participar, identificant i eliminant barreres.

Sessions per a joves amb diversitat funcional

L'altra formació que s'ha fet aquest mes de maig és la d'ajudant de monitor/a d'activitats de lleure infantil i juvenil, que dona la possibilitat a joves amb diversitat funcional de formar-se per treballar en l'àmbit del lleure. És una manera de dignificar i assegurar la seva presència, afavorint la seva contractació, i també donant l'oportunitat als infants que participen en les activitats de lleure de tenir referents amb discapacitat que facin canviar la seva mirada, el seu pensament i les seves vivències. 12 joves amb diversitat funcional han participat a la formació aquest any.

Aquests joves amb diversitat funcional faran d'ajudants de monitor/a en activitats d'estiu, afavorint un canvi de mirada envers la discapacitat, des d'una perspectiva inclusiva, perquè tothom pugui aportar el seu gra de sorra a la societat.

Les dues formacions les imparteix Suport, una associació sense ànim de lucre destinada a la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat.

Finalment, la Regidoria d'Infància i Joventut també ha organitzat cursos de llenguatge de signes al llarg de l'any, amb la participació de més de 40 persones joves.

Els tallers per a joves amb diversitat funcional s'han fet a finals de maig

Els tallers per a joves amb diversitat funcional s'han fet a finals de maig

Sessió del taller Construint entorns inclusius

Sessió del taller Construint entorns inclusius

.

.

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Infància, Joves
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració