Es contempla la creació passos de vianants més segurs, voreres més accessibles i reductors de velocitat
L'avantprojecte amb les actuacions per a la pacificació del trànsit de l'Avinguda de Vilafranca ha estat acceptat pels representats veïnals que han aportat suggeriments a la proposta. Aquests canvis s'estudiaran per adequar-los tècnicament i perquè s'incorporin a la planificació definitiva. Les darreres modificacions han estat aportades des de l'Associació de Veïns al llarg de la darrera trobada mantinguda aquesta setmana amb el regidor de Mobilitat, Antoni Palacios, i el regidor de Projecció de Ciutat i Participació, Jordi Medina.
La pacificació de l'avinguda respon a una demanda veïnal històrica per adequar una via que, per amplada i configuració urbanística, pateix una excessiva pressió del trànsit no residencial i de sortida i entrada a la ciutat. L'àmbit de la pacificació serà des del pont sobre la variant de la C-31 i fins la ronda Ibèrica.
Les actuacions posaran l'accent en millorar la seguretat dels desplaçaments a peu, amb l'objectiu de fer permeable el pas per les dues voreres de l'avinguda. Els passos de vianants es remodelen al llarg de tota l'avinguda de Vilafranca; en els carrers adjacents, aquests passos es resolen amb una vorera passant que dona continuïtat al carrer i en millora l'accessibilitat, tot minorant la velocitat dels vehicles a les cruïlles. La instal·lació d'aquests elements ajudarà a reduir la velocitat de pas dels vehicles.
Una de les propostes veïnals és la de limitar a un sentit de circulació el trànsit entre les cruïlles amb la rambla dels Països Catalans o des de la ronda Ibèrica i el carrer de Sevilla. Aquest tram passaria a ser en sentit Vilafranca, i desviaria el trànsit descendent cap a la ciutat pel carrer del Bages fins a la rambla de Pep Ventura i el carrer de la Masia d'en Cabanyes que desemboquen a la ronda Ibèrica.
Al llarg de tota l'avinguda s'habilita un carril bici arbrat i segregat del trànsit. Amb aquesta nova plantació es completarà la disposició del verd a les dues bandes de l'avinguda. En el tram que va des del carrer de Sevilla i fins a la ronda Ibèrica, aquest carril es protegeix amb un parterre verd continu, d'un metre d'amplada, i que es completa amb una alineació d'arbrat viari. El nou arbrat farà ombra a l'espai més proper a les cases del Tacó.
A partir del carrer de Sevilla i en direcció nord, l'espai de protecció serà un cordó de serveis per a la càrrega i descàrrega de vehicles, els aparcaments per a persones amb mobilitat reduïda, les plataformes per a les parades de bus urbà i les illes de contenidors. L'alineació d'arbrat nou es manté en aquest sector amb parterres quadrats de 2x2 metres. Entre aquest cordó de serveis i el carril bici hi haurà un espai de 80 cm per possibilitar l'obertura de les portes dels vehicles i accedir-hi sense privar el pas de les bicicletes.
Aquest carril bici connectarà al pont de la C-31, amb el barri del Llimonet i amb trams de carril bici dels polígons de la Masia d'en Barreres, així com amb el carril bici que envoltarà el nou parc comercial. La reorganització i distribució de l'espai per als nous usos farà que s'incrementi la percepció de carrer o via urbana i ajudi a minorar la velocitat del trànsit. Representats veïnals i govern municipal tornaran a trobar-se per parlar-ne novament amb un esbós del projecte més concret durant la segona quinzena de novembre.