La iniciativa complementa el mapa d'accions de suport al teixit emprenedor local
L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú lidera i inicia el projecte "Fes créixer la teva empresa”, de suport a empreses ja establertes al municipi. Una iniciativa que es desplega amb la col·laboració de la Federació Empresarial Gran Penedès i ASENCAT, Associació de Sèniors de Catalunya per a l'Orientació del Talent Emprenedor. L'objectiu és consolidar projectes empresarials en actiu i promoure'n l'expansió, tot ajudant a millorar algun aspecte concret del negoci. El programa es basa en l'acompanyament amb mentors i assessors experts que treballaran estretament amb un grup d'empreses seleccionades per a la detecció de necessitats o aspectes del negoci que requereixen millora. El termini perquè les empreses interessades presentin la sol·licitud s'inicia des d'ara i fins al 15 d'octubre de 2024.
Aquesta nova acció s'afegeix a les mesures de suport al teixit empresarial implementades des de l'Ajuntament i l'Oficina d'Atenció a l'empresa afegint-se al mapa de recursos d'acompanyament empresarial i de suport personalitzat als emprenedors. Amb aquesta iniciativa, en paraules de la regidora de projecció de ciutat, capitalitat i Empresa, Anna Ribera, "volem començar a donar suport a les empreses del municipi en totes les fases, des de l'inici a la maduresa. En aquest sentit, estem treballant amb un programa d'incentius per a la creació de noves empreses. A “Fes Créixer la teva empresa" volem estar al costat de les empreses, no solament en aspectes com l'urbanísme, la seguretat, en matèria de llicències o en la gestió de residus, sinó en la seva projecció empresarial, tot ajudant-les a créixer, a potenciar el seu talent i acompanyar-les en processos d'innovació”.
“Fes Créixer la teva empresa” s'orienta cap a negocis ja consolidats, amb un mínim de 4 anys d'activitat. El treball d'assessorament i diagnosi incidirà en aspectes concrets i específics que permetin la proposta de millores en matèries ajustades a necessitats determinades i en diversos àmbits. El programa preveu també destinar recursos tècnics per a implementar les propostes de millora en les empreses seleccionades.
Millores en digitalitzacio, sostenibilitat i màrqueting
Es posarà especial atenció a les necessitats en matèria de transformació digital, la sostenibilitat ambiental o l'optimització dels processos interns d'estratègia empresarial i desenvolupament de nous productes o serveis.
Per esmentar alguna concreció de possibles solucions que podrien derivar dels diagnòstics trobem aquelles vinculades al màrqueting, en línia i/o fora de línia, i l'atenció i relació amb els clients. Altres matèries que poden ser objecte de propostes d'actuació són les relacionades amb els processos de digitalització de l'empresa, bé reforçant la presència del negoci a Internet, tot definint o desplegant l'estratègia de comunicació en línia o el posicionament, o bé sigui amb la posada en marxa de canals de venda, la digitalització de processos de gestió, la implementació d'oficines virtuals, la ciberseguretat o la introducció de les possibilitats de la intel·ligència artificial generativa. Altres processos en els quals les empreses poden necessitar suport són la gestió financera o aspectes vinculats a la introducció de criteris i mesures per a la sostenibilitat.
Les empreses que optin al programa superaran un procés de selecció atenent criteris com la localització, l'interès per al municipi de l'activitat, acreditar una antiguitat mínima de 4 anys, així com solvència financera i un volum de plantilla que ha de ser, com a mínim, de 4 treballadors. També es tindran presents aspectes vinculats a l'impacte social i ambiental dels negocis que presentin candidatura, així com aspectes vinculats a la seva capacitat d'innovació. Els negocis participants hauran d'exposar també la situació actual de l'empresa així com necessitats i problemàtiques.
El programa estableix també un període de sis mesos per al seguiment i analitzi dels resultats així com per assegurar que les mesures i recursos aplicats generen l'impacte esperat i incideixin en les millores apuntades o bé millores en aspectes com la competitivitat o l'eficiència de l'empresa.
“Fes Créixer la teva empresa” tindrà caràcter bianual i un pressupost de 33.000 €. La Diputació de Barcelona aporta bona part d'aquests recursos amb un total de 20.000 € per al desplegament de les accions previstes mentre que l'Ajuntament de Vilanova hi destina una partida pressupostària de 13.000 €.
“Fes créixer la teva empresa” se suma al conjunt de serveis que l'Ajuntament posa a l'abast de les empreses, com el programa Mentoring, impulsat conjuntament amb la Diputació de Barcelona i la fundació Autoocupació. En aquest servei, empresaris voluntaris ofereixen el seu temps i experiència per ajudar altres empreses a créixer i millorar. L'actuació es proposa incidir principalment en el sector del comerç en projectes en la seva fase inicial.
Més informació:
Programes de mentoria empresarial de l'Oficina d'Atenció a l'Empresa