Menú

Adjudicat el projecte de millora de la carretera de l'Arboç, entre la ronda Ibèrica i l'autopista C-32

Comparteix:
23/01/2025 11:09

El projecte contemplarà noves rotondes i un carril segregat per a vianants i bicicletes

El projecte de condicionament de la carretera BV-2115 entre la ronda Ibèrica i l'enllaç amb l'autopista C-32 ja s'ha adjudicat. L'empresa Dopec disposa de catorze mesos per redactar la proposta per aquest tram de 3,2 km, que ha d'incloure la construcció de rotondes a l'enllaç amb la carretera C-31 i a les interseccions amb el Camí de la Plana i l'accés al Càmping Vilanova Park. També es preveu la creació d'un carril segregat per a vianants i bicicletes, situat al marge esquerre de la carretera.

L'arranjament de la carretera de l'Arboç ha estat una llarga reivindicació de Vilanova i la Geltrú. En els darrers anys s'ha creat una plataforma ciutadana que ha reclamat la millora global del vial, duent a terme diferents accions davant de la Generalitat i la Diputació de Barcelona, titulars de la BV-2115.

L'alcalde, Juan Luis Ruiz, i el regidor d'Urbanisme, Gerard Llobet, es van reunir la setmana passada amb el director general d'Infraestructures de Mobilitat, David Prat Soto, per conèixer amb més detall el projecte de millora de la carretera així com les previsions de calendari per la seva execució.

Gerard Llobet explica que "el projecte busca transformar aquest tram en una via més segura i compatible amb el trànsit existent, tot incorporant millores per a vehicles, vianants i ciclistes”. El regidor avança que “de moment estem en la fase de redacció del projecte que ha estat un primer pas molt important" i que un cop es comenci la redacció, “la Generalitat la treballarà amb representants de la plataforma i els serveis tècnics de l'Ajuntament també hi participaran”.

El projecte s'estructura en tres trams. El primer connecta la ronda Ibèrica, amb l'enllaç de la carretera C-31, en el punt quilomètric 1+000, i es tracta d'un segment que és competència de la Diputació de Barcelona. El segon tram s'estén des de la carretera C-31 fins a l'accés al Càmping Vilanova Park, arribant al punt quilomètric 2+490. En aquest tram, es planteja pacificar el trànsit amb una limitació de velocitat màxima de 50 km/h. Finalment, el tercer tram abasta des de l'accés al Càmping fins a l'enllaç amb l'autopista C-32, en el punt quilomètric 3+730.

El condicionament del vial tindrà en compte criteris de sostenibilitat i preservació del patrimoni. Així, es preveu minimitzar l'impacte sobre els murs de pedra seca existents, considerats un element característic de l'àmbit, i plantejar mesures compensatòries si fos necessari.

Amb un cost total estimat de 7 milions d'euros, el projecte permetrà una execució per fases.

La BV-2115 tindrà rotondes a les inteseccions amb la C-31, el Càmping i el camí de la Plana

La BV-2115 tindrà rotondes a les inteseccions amb la C-31, el Càmping i el camí de la Plana

El tram a remodelar va des de la ronda Ibèrica fins a la C-32

El tram a remodelar va des de la ronda Ibèrica fins a la C-32

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Urbanisme
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració