L'alcalde, Juan Luis Ruiz, ha defensat les necessitats de mobilitat al municipi i al Penedès
L'alcalde vilanoví, Juan Luis Ruiz, ha intervingut avui dimecres al Parlament de Catalunya en el marc de la compareixença conjunta dels alcaldes d'Igualada, el Vendrell, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú, davant la Comissió de Territori i Habitatge. L'objectiu: traslladar les prioritats dels municipis de la Vegueria del Penedès en matèria de finançament municipal, infraestructures estratègiques i transport.
Juan Luis Ruiz ha defensat una aposta clara per la millora de la mobilitat, especialment pel que fa al transport públic, i ha denunciat les greus deficiències del servei de Rodalies, que afecten diàriament milers de ciutadans del Garraf. “Necessitem un servei ferroviari digne, fiable i amb una gestió eficient, no pot ser que la nostra mobilitat depengui d'un sistema obsolet”, ha afirmat.
Entre les principals reivindicacions de Vilanova i la Geltrú, l'alcalde ha demanat la reforma integral de la plaça de l'Estació, per convertir-la en un centre d'intermodalitat clau per a la ciutat.
Més recorreguts i més freqüència pel transport urbà
La necessitat de millores a les línies de bus interurbà i urbà, actualment integrades, amb una planificació coordinada i adaptada a les necessitats reals, ha estat una altra de les demandes de l'alcalde. La saturació de les línies e15.1 i e15.2 a causa del mal funcionament de Rodalies, la necessitat d'ampliar les freqüències els caps de setmana del transport públic amb Barcelona, la demanda d'una línia d'autobús que enllaci el territori amb la Universitat Autònoma de Barcelona i la millora de la comunicació entre els municipis de la comarca, han estat altres demandes que Juan Luis Ruiz ha posat damunt de la taula.
L'alcalde ha posat en context aquestes demandes recordant que Vilanova i la Geltrú és una ciutat que ha crescut de manera sostinguda durant els darrers 25 anys, passant de 50.000 a més de 71.000 habitants. Aquest augment de població ha vingut acompanyat d'un canvi en els hàbits de mobilitat, amb un increment de l'ús del transport públic i dels desplaçaments sostenibles, com la bicicleta i els trajectes a peu. Ruiz ha insistit que aquest canvi demana un sistema de transport robust, eficient i ben finançat, “al servei de les persones i no a remolc dels dèficits acumulats”.
Infraestructures de futur
Finalment, l'alcalde de Vilanova i la Geltrú ha posat en valor el treball conjunt entre municipis per aconseguir un reequilibri territorial real. “Som ciutats que generem riquesa i atraiem població, necessitem que el finançament i les infraestructures vagin al ritme del nostre creixement i de les demandes de la ciutadania”, ha conclòs.
Ruiz ha demanat, per exemple, un impuls al projecte del tren orbital, amb tres noves estacions a Vilanova i la Geltrú, per connectar la ciutat amb altres nuclis de la vegueria i del sistema metropolità.
Pel que fa a les carreteres, l'alcalde s'ha mostrat satisfet pel compromís de desdoblar la C-31, i ha reclamat millores a la BV-2115 i una solució efectiva a l'impacte del peatge de la C-32.