Menú

Sol·licitud d'informe social de vulnerabilitat energètica

Comparteix:

TRÀMIT MUNICIPAL

La finalitat de l’informe de vulnerabilitat energètica és evitar que les persones que es trobin en risc d’exclusió residencial es quedin sense accés als subministraments bàsics d’aigua potable, electricitat o gas.

El poden sol·licitar aquelles persones que hagin generat deute amb les companyies subministradores i puguin estar en risc de quedar-se sense algun dels subministraments bàsics esmentats per interrupció del servei.

La vigència de l’informe és d’un any a comptar des de la data d’emissió.

Aplicació de la Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l'emergència de l'habitatge i la pobresa energética.

Període de tramitació

Durant tot l'any

Termini de la sol·licitud

Durant tot l'any

Com es pot tramitar:
En línia

S'ha d'emplenar una sol·licitud genèrica, i adjuntar-hi la sol·licitud específica i la documentació necessària pel tràmit.

Requereix identificació mitjançant idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital

Presencialment

A l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC), registrant la sol·licitud específica i la documentació necessària pel tràmit.

Oficina d'Atenció Ciutadana - OAC
Plaça de la Vila, 8
Tel.: 938143900/ 010 Preu trucada del 010: 0,15 € per a l'establiment de trucada i 0,18 € per minut

Requeriments

  • Ser titular del contracte del subministrament bàsic pel qual es demana l’informe de vulnerabilitat energètica.
  • L’adreça que consti al contracte del subministrament bàsic ha de ser l’adreça de residència habitual de la persona sol·licitant.
  • D’acord amb els requisits socioeconòmics que especifiquen els articles 10 i 13 de la Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, els ingressos econòmics de la unitat familiar o de convivència no poden superar els barems determinats:
    •   2 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya) si es tracta de persones que viuen soles.
    •   2,5 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya) si es tracta d’unitats de convivència de més d’una persona.
    •   3 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya) si es tracta de persones amb discapacitat o gran dependència.
    •   En cas de que a la llar hi hagi una persona que, per motius de salut, faci servir una màquina de suport vital amb connexió elèctrica, no s’aplicarà topall d’ingressos. En aquestes situacions, l’informe que declari aquest subministrament com a essencial i ininterrompible s’ha de sol·licitar al Centre d’Atenció Primària de Salut.

Qui el pot demanar?

- La persona interessada o afectada pel tràmit.
- Un/a representant degudament acreditat/da.

Temps mitjà de resolució

3 mesos

Procediment

Cal presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadanoa (OAC), acompanyada de la documentació necessària pel tràmit.

Un cop presentada la sol·licitud, la persona sol·licitant podrà presentar còpia de la petició d’informe a l'empresa subministradora per tal de notificar-li l’inici del procés.

Documentació necessària


La que s'especifica a l'imprès de sol·licitud.

 

Consulta tots els tràmits relacionats amb:

Serveis a les persones, Habitatge
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració