Menú

L'OMIC alerta dels fraus per Internet durant el confinament

Comparteix:
17/04/2020 13:20

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor atén les consultes de la ciutadania per telèfon i per correu electrònic

L'OMIC de Vilanova i la Geltrú alerta la ciutadania de possibles fraus per Internet, en aquests moments en que tothom es relaciona a través de les xarxes. L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor atén aquests dies les consultes de les persones usuàries que arriben via correu electrònic a omic@vilanova.cat, a través del telèfon 93-893.55.55, o les reclamacions que arriben a través de la Carpeta Ciutadana. L'horari d'atenció telefònica és l'habitual de l'Oficina: de 9.30 a 14 h. 

Aquestes setmanes en que molts usuaris es connecten a la xarxa des de diversos dispositius i amb aplicacions i programari nou, estan proliferant les estafes o fraus per Internet, a banda de l'enviament de correus electrònics que adjunten virus informàtics o que serveixen per robar dades o suplantar la identitat dels usuaris. És per això que l'OMIC ha difòs les recomanacions de l'Agència Catalana del Consum sobre la seguretat a Internet.

A la pàgina del web de l'OMIC també s'inclou un apartat de consells i recomanacions  diverses, algunes relacionades amb la Covid-19.
Tota la informació, aquí.

Des de l'OMIC s'adverteix a les empreses que un dels fraus més comuns aquests dies és un correu electrònic maliciós que suplanta l'Organisme Estatal d'Inspecció de Treball i Seguretat Socal (ITSS). 
L'OMIC recomana en aquests casos seguir les recomanacions de la Generalitat per evitar el frau digital.
O per practicar hàbits cibersaludables des de casa
També recomana vistiar les pàgines sobre ciberseguretat de la Diputació de Barcelona.
I les recomanacions dels Mossos d'Esquadra per evitar les estafes cibernètiques relacionades amb el coronavirus. 

En darrer lloc, l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya alerta la ciutadania dels ciberfraus i ciberdelictes relacionats amb la SARS-CoV-2. S'ha constatat un increment de l'activitat cibercriminal que aprofita la situació d'excepcionalitat actual per difondre campanyes malicioses per obtenir accés a dades sensibles.
 
D'altra banda, l'OMIC de Vilanova i la Geltrú pot assessorar i informar les persones consumidores en casos de fraus que s'estan donant aquests dies no relacionats amb la informàtica, com la visita de falsos sanitaris a domicili que es presenten per fer el test del coronavirus sense haver estat citats prèviament, i que aprofiten per entrar als habitatges. També han atès alguna consulta de consumidors que es queixen pels preus abusius de les mascaretes, el gel desinfectant o els guants a les farmàcies en aquests moments de desabastiment. En aquest sentit, l'OMIC recorda que el preu sobre aquests productes és lliure mentre el govern no digui el contrari.
 

L'ús massiu d'Internet aquests dies facilita les estafes i l'entrada de correus maliciosos

L'ús massiu d'Internet aquests dies facilita les estafes i l'entrada de correus maliciosos

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Atenció a la ciutadania, Comerç, Consum
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració