L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor atén les consultes de la ciutadania per telèfon i per correu electrònic
L'OMIC de Vilanova i la Geltrú alerta la ciutadania de possibles fraus per Internet, en aquests moments en que tothom es relaciona a través de les xarxes. L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor atén aquests dies les consultes de les persones usuàries que arriben via correu electrònic a omic@vilanova.cat, a través del telèfon 93-893.55.55, o les reclamacions que arriben a través de la Carpeta Ciutadana. L'horari d'atenció telefònica és l'habitual de l'Oficina: de 9.30 a 14 h.
Aquestes setmanes en que molts usuaris es connecten a la xarxa des de diversos dispositius i amb aplicacions i programari nou, estan proliferant les estafes o fraus per Internet, a banda de l'enviament de correus electrònics que adjunten virus informàtics o que serveixen per robar dades o suplantar la identitat dels usuaris. És per això que l'OMIC ha difòs les recomanacions de l'Agència Catalana del Consum sobre la seguretat a Internet.
A la pàgina del web de l'OMIC també s'inclou un apartat de consells i recomanacions diverses, algunes relacionades amb la Covid-19.
Tota la informació, aquí.
Des de l'OMIC s'adverteix a les empreses que un dels fraus més comuns aquests dies és un correu electrònic maliciós que suplanta l'Organisme Estatal d'Inspecció de Treball i Seguretat Socal (ITSS).
L'OMIC recomana en aquests casos seguir les recomanacions de la Generalitat per evitar el frau digital.
O per practicar hàbits cibersaludables des de casa.
També recomana vistiar les pàgines sobre ciberseguretat de la Diputació de Barcelona.
I les recomanacions dels Mossos d'Esquadra per evitar les estafes cibernètiques relacionades amb el coronavirus.
En darrer lloc, l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya alerta la ciutadania dels ciberfraus i ciberdelictes relacionats amb la SARS-CoV-2. S'ha constatat un increment de l'activitat cibercriminal que aprofita la situació d'excepcionalitat actual per difondre campanyes malicioses per obtenir accés a dades sensibles.
D'altra banda, l'OMIC de Vilanova i la Geltrú pot assessorar i informar les persones consumidores en casos de fraus que s'estan donant aquests dies no relacionats amb la informàtica, com la visita de falsos sanitaris a domicili que es presenten per fer el test del coronavirus sense haver estat citats prèviament, i que aprofiten per entrar als habitatges. També han atès alguna consulta de consumidors que es queixen pels preus abusius de les mascaretes, el gel desinfectant o els guants a les farmàcies en aquests moments de desabastiment. En aquest sentit, l'OMIC recorda que el preu sobre aquests productes és lliure mentre el govern no digui el contrari.