L'alcalde de VNG demana la complicitat del Ministeri amb projectes culturals com l'edifici de les Calderes
El ministre de Cultura del govern d'Espanya, Ernest Urtasun, ha estat avui a Vilanova i la Geltrú, en el marc del Bicentenari Víctor Balaguer. Urtasun ha visitat la Biblioteca Museu, la qual ha qualificat “d'institució referent a Catalunya i a Espanya”, i n'ha destacat la idea original del seu fundador, “d'apropar la cultura al públic”.
“Avui compleixo un deute que tenia amb la ciutat”, ha manifestat el ministre, que no va poder assistir a la reobertura de l'equipament museístic el juliol passat. Així mateix, ha celebrat la bona acollida de la ciutadania, que es reflecteix en “una xifra molt positiva” de 14.095 visitants en els primers sis mesos. Ernest Urtasun ha ressaltat la “bona col·laboració entre la Biblioteca Museu i el Museo Nacional del Prado”, amb una llarga tradició de cessió i custòdia d'un important dipòsit d'obres.
L'alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, ha agraït la visita del ministre, en la qual ha aprofitat per exposar-li els principals projectes culturals de la ciutat. Entre aquests, ha subratllat el de l'edifici de les Calderes, que ha d'acollir en el futur la tercera biblioteca, dins d'un espai d'ús comunitari.
En aquests moments s'està preparant la licitació per encarregar la redacció del projecte executiu de l'equipament, tal com ha explicat l'alcalde. “Aquest espai és un símbol de la ciutat i de la presència del patrimoni industrial”, ha dit. Així mateix, ha posat de relleu la magnitud del projecte: “és un projecte de ciutat, que ocuparà dos mandats”.
Per tot plegat, s'ha posat en coneixement del Ministeri, per tal que es puguin valorar oportunitats de col·laboració en el futur. Una opció a la qual el ministre de Cultura s'ha mostrat obert: “agraïm especialment que quan es fan reconversions d'espais industrials es pensi en crear equipaments culturals”, ha afirmat, alhora que felicitava el municipi per “l'aposta clara per la cultura”.
Prèviament a la visita a la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, el ministre ha estat a l'Ajuntament de la ciutat, on ha signat el Llibre d'Honor.