Des del monument a Francesc Macià, el primer que s’ha construït a Catalunya en record del primer president de la Generalitat, fill de Vilanova, iniciem un bonic passeig per la rambla, la qual fa més d’un quilòmetre de llarg. El seu recorregut, que comprèn la rambla de la Pau i la rambla Principal, ens ocuparà uns 30 minuts del nostre temps de lleure.
Tot pujant cap a l’interior de la vila, passarem pel pas sota la via del tren, i tot just sortint-ne, a l’esquerra, trobem Can Pahissa, antiga casa senyorial habilitada en l’actualitat com a casal municipal d’avis. Una mica més amunt, travessarem la carretera de Barcelona a Tarragona, i a la dreta tenim l'escola El Cim, amb una bonica imatge de la verge, de pedra blanca, situada en una fomícula de la façana. Continuem pujant a l’esquerra i veiem la casa Renard, d’estil modernista. La rambla és un lloc d’esbarjo per als vilanovins i visitants i és el centre principal on hi ha el cinema, els bars i les còmodes terrasses on podem prendre, si escau, algun refresc.
En arribar a la meitat del recorregut, a l’esquerra, veurem l’avinguda de Francesc Macià, la qual ens porta al Mercat Municipal. Continuant rambla amunt arribarem finalment a l’església dedicada als patrons de Vilanova: Sant Antoni Abat i la Mare de Déu de les Neus. Donant el tomb per l’esquerra, pujant pel carrer de la Bomba, veurem la plaça de Sant Antoni on podrem admirar l’antiga façana neoclàssica de l’església i el campanar de pedra blanca lleugerament inclinat i separat completament de l’església. De baixada, podem anar cap al carrer de Sant Gregori i recórrer tot el centre comercial de la vial, tot passejant per l’illa de vianants.
Mapa de l'itinerari.