Menú

Atenció als mitjans

Convocatòria de premsa

Conferència de municipis solidaris amb el poble sahrauí

Dia: divendres 16 de maig de 2025

Hora: a les 10.30 h

Lloc: Neàpolis

Assistents: Juan Luis Ruiz, alcalde

Esquema de l'acte:

10 h       Recepció i inscripcions

10.30 h  Obertura institucional

              Juan Luis Ruiz, alcalde de Vilanova i la Geltrú

              Abidin Boucharaya, delegat del Front Polisari a Catalunya

              Carmelo Ramírez Marrero, president de FEDISSAH

11.15 h  Polítiques de solidaritat amb el poble sahrauí des de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, a càrrec de Juan Luis Ruiz

              Situació del conflicte, delegat del Front Polisari, a càrrec d'Abdulah Arabi

              Informe sobre la situació als campaments de refugiats sahrauís de Tinduf, a càrrec de la ministra de Cooperació del govern de la RASD, Fatma Meddi

12.15 h  Pausa

12.45 h  Importància de la cooperació amb el poble sahrauí des de les institucions locals: projectes de cooperació, iniciatives polítiques, etc., amb Carmelo Ramírez Marrero, president de FEDISSAH

14 h       Pausa

16 h       Pla de treball per al 2025 i actualització de la coordinació de FEDISSAH

17.30 h  Cloenda

Observacions: la jornada serà un espai de trobada i reflexió per als municipis que, com Vilanova i la Geltrú, mantenen un vincle d'agermanament i solidaritat amb el poble sahrauí. L'objectiu principal és compartir experiències, identificar reptes comuns i explorar noves vies de col·laboració per seguir donant suport a la causa del Sàhara Occidental.

Convocatòria de premsa

Convocatòria de premsa

Inauguració de l'exposició Tòtems crew

Dia: divendres 16 de maig de 2025

Hora: a les 11 h

Lloc:  Centre d'Art Contemporani La Sala

Assistents: Iolanda Sánchez, regidora d'Emergència climàtica i Espais naturals

Esquema de l'acte:

  • Intervenció de Iolanda Sánchez, regidora d'Emergència climàtica i Espais naturals
  • Intervenció de Raúl Ramos, artista i comissari de l'exposició

Observacions: Tòtems Crew. Art col·lectiu per a un món més conscient és una mostra que, a través de l'art, promou el diàleg, la sostenibilitat i l'experiència compartida entre centres educatius, grups creatius i persones de diferents edats. Cada tòtem és una veu. Junts formen una tribu artística que imagina i construeix un futur més conscient.

Hi participen els següents centres escolars: Escola L'Aragai (2n de Primària), Institut Baix a Mar (3er d'ESO), Institut Joaquim Mir (2n d'ESO), Escola Pia (1r d'ESO) i Escola Santa Teresa de Jesús (6è de Primària).

 

Convocatòria de premsa

Convocatòria de premsa

Inauguració de la CATCON 2025

Dia: dissabte 17 de maig de 2025

Hora: a les 10.15 h

Lloc: Auditori Eduard Toldrà

Assistents: Juan Luis Ruiz, alcalde, i Eva Bolaño, regidora de Cultura

Esquema de l'acte:

10 h         Cafè de benvinguda

10.25 h    Salutació a càrrec de Juan Luis Ruiz, alcalde, i d'Eloi Puig, president de la Societat Catalana de Ciència-Ficció i Fantasia (SCCFF)

10.30 h    Inici de les ponències

La regidora de Cultura, Eva Bolaño, assistirà al lliurament dels Premis Ictineu, que es lliuren en el marc de la CatCon, dissabte 17 de maig a les 20.45 h.

Observacions: la Convenció catalana de gèneres fantàstics (CatCon) arriba a la setena edició i enguany té com a convidats d'honor els escriptors Enric Herce i Anna Starobínets.

Programa complet

Més informació: activitats en paral·lel organitzades per les biblioteques de la ciutat

Convocatòria de premsa
T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord