Conferència de municipis solidaris amb el poble sahrauí
Dia: divendres 16 de maig de 2025
Hora: a les 10.30 h
Lloc: Neàpolis
Assistents: Juan Luis Ruiz, alcalde
Esquema de l'acte:
10 h Recepció i inscripcions
10.30 h Obertura institucional
Juan Luis Ruiz, alcalde de Vilanova i la Geltrú
Abidin Boucharaya, delegat del Front Polisari a Catalunya
Carmelo Ramírez Marrero, president de FEDISSAH
11.15 h Polítiques de solidaritat amb el poble sahrauí des de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, a càrrec de Juan Luis Ruiz
Situació del conflicte, delegat del Front Polisari, a càrrec d'Abdulah Arabi
Informe sobre la situació als campaments de refugiats sahrauís de Tinduf, a càrrec de la ministra de Cooperació del govern de la RASD, Fatma Meddi
12.15 h Pausa
12.45 h Importància de la cooperació amb el poble sahrauí des de les institucions locals: projectes de cooperació, iniciatives polítiques, etc., amb Carmelo Ramírez Marrero, president de FEDISSAH
14 h Pausa
16 h Pla de treball per al 2025 i actualització de la coordinació de FEDISSAH
17.30 h Cloenda
Observacions: la jornada serà un espai de trobada i reflexió per als municipis que, com Vilanova i la Geltrú, mantenen un vincle d'agermanament i solidaritat amb el poble sahrauí. L'objectiu principal és compartir experiències, identificar reptes comuns i explorar noves vies de col·laboració per seguir donant suport a la causa del Sàhara Occidental.
Inauguració de l'exposició Tòtems crew
Dia: divendres 16 de maig de 2025
Hora: a les 11 h
Lloc: Centre d'Art Contemporani La Sala
Assistents: Iolanda Sánchez, regidora d'Emergència climàtica i Espais naturals
Esquema de l'acte:
Observacions: Tòtems Crew. Art col·lectiu per a un món més conscient és una mostra que, a través de l'art, promou el diàleg, la sostenibilitat i l'experiència compartida entre centres educatius, grups creatius i persones de diferents edats. Cada tòtem és una veu. Junts formen una tribu artística que imagina i construeix un futur més conscient.
Hi participen els següents centres escolars: Escola L'Aragai (2n de Primària), Institut Baix a Mar (3er d'ESO), Institut Joaquim Mir (2n d'ESO), Escola Pia (1r d'ESO) i Escola Santa Teresa de Jesús (6è de Primària).
Inauguració de la CATCON 2025
Dia: dissabte 17 de maig de 2025
Hora: a les 10.15 h
Lloc: Auditori Eduard Toldrà
Assistents: Juan Luis Ruiz, alcalde, i Eva Bolaño, regidora de Cultura
Esquema de l'acte:
10 h Cafè de benvinguda
10.25 h Salutació a càrrec de Juan Luis Ruiz, alcalde, i d'Eloi Puig, president de la Societat Catalana de Ciència-Ficció i Fantasia (SCCFF)
10.30 h Inici de les ponències
La regidora de Cultura, Eva Bolaño, assistirà al lliurament dels Premis Ictineu, que es lliuren en el marc de la CatCon, dissabte 17 de maig a les 20.45 h.
Observacions: la Convenció catalana de gèneres fantàstics (CatCon) arriba a la setena edició i enguany té com a convidats d'honor els escriptors Enric Herce i Anna Starobínets.
Més informació: activitats en paral·lel organitzades per les biblioteques de la ciutat
Campionat d'educació viària, cloenda del curs 2024/2025
Dia: dissabte 17 de maig de 2025
Hora: a les 12.30 h
Lloc: pl. de la Sardana
Assistents: Juan Luis Ruiz, alcalde, i Julio Ruiz, regidor de Seguretat ciutadana
Esquema de l'acte:
9 h Benvinguda
9.20 h Inici de les sessions teòriques, al centre cívic La Sardana – Teresa Basora, i exercicis pràctics en bicicleta, a la plaça de la Sardana
12 h Deliberació del jurat
12.30 h Intervencions:
Presentació a càrrec dels agents d'educació viària
Julio Ruiz, regidor de Seguretat ciutadana
Sebastià Rodríguez, cap de la Policia Local
Juan Luis Ruiz, alcalde
12.45 h Lliurament de premis als alumnes participants.
13 h Comiat
Observacions: al curs hi participen alumnes de sisè de Primària de les escoles de la ciutat.
Acte unitari de l'Esplaiada 2025
Dia: diumenge 18 de maig de 2025
Hora: a les 12 h
Lloc: Parc de Baix-a-Mar
Observacions: Més de 3.300 infants i joves es reuniran el 16, 17 i 18 de maig a Vilanova i la Geltrú per celebrar l'Esplaiada 2025, la trobada general d'Esplais Catalans, que enguany vol denunciar l'auge i generalització dels discursos d'odi.
L'Esplaiada finalitzarà el diumenge 18 amb un gran acte reivindicatiu obert a tota la ciutadania, i en el que participaran tots els grups alhora.
La trobada general d'Esplais Catalans se celebra cada 3 anys en un municipi diferent, i enguany assolirà un rècord de participació: 3.360 persones (2.500 infants i joves i 860 monitores i monitors), de 69 esplais diferents, acollits a Vilanova per l'esplai Drac Màgic.
Contacte de premsa Esplac: Irene Oriol, 670.60.71.71. comunicacio@esplac.ca
Lectura del manifest Haimes per la llibertat del poble sahrauí
Dia: diumenge 18 de maig de 2025
Hora: a les 13 h
Lloc: platja de Ribes Roges, a l'alçada de la passarel·la de la Pasífae
Assistents: Juan Luis Ruiz, alcalde, i Míriam Pérez, regidora de Cooperació i agermanaments
Esquema de l'acte:
12 h Vermut musical amb l'actuació dels Falcons de Vilanova i la Geltrú.
13 h Acte institucional. Parlaments a peu dret a càrrec de:
Míriam Pérez, regidora de Cooperació
Manel Muñoz, president d'Acció Solidària amb el Sàhara
Portaveu delegació sahrauí
Juan Luis Ruiz, alcalde de Vilanova i la Geltrú
Lectura del manifest Haimes per la llibertat
Observacions: Haimes per la llibertat és un acte reivindicatiu organitzat per Acció Solidària amb el Sàhara que aplega durant un cap de setmana sahrauís i amics del poble sahrauí a la platja de Vilanova i la Geltrú.
A la platja de Ribes Roges s'hi instal·len diverses haimes per acollir tothom que vulgui participar d'activitats, debats, música, cultura i reivindicar la situació que pateix el poble sahrauí sota l'ocupació militar i civil del règim del Marroc, amb constants vulneracions dels Drets Humans.
Balanç del procés participatiu de l'avanç del POUM
Dia: dilluns 19 de maig de 2025
Hora: a les 9 h
Lloc: sala de premsa de l'Ajuntament, c. dels Escolapis, 6, primer pis
Assistents: Gerard Llobet, regidor d'Urbanisme; Iolanda Sánchez, regidora de Participació Ciutadana
Observacions: un cop acabada la fase de participació de l'avanç del POUM, toca fer balanç de balanç dels diferents actes que es van organitzar i de les reunions que s'han dut a terme amb diferents sectors i col·lectius. Es parlarà de les diverses aportacions i les línies principals de les propostes que s'han rebut.
Visita institucional de Salvador Illa, president de la Generalitat de Catalunya
Dia: dilluns 19 de maig de 2025
Hora: a les 12 h
Lloc: zona noble de l'Ajuntament
Assistents: Juan Luis Ruiz, alcalde de Vilanova i la Geltrú; s'ha convidat tota la corporació municipal
Observacions: a les 12 h es farà la recepció del M. H. President de la Generalitat per part de l'alcalde a peu de plaça. Tot seguit, salutació als regidors i regidores a la zona noble, i signatura del llibre d'honor de l'Ajuntament al saló de plens.
Després d'una breu reunió amb l'alcalde, es traslladaran a l'Auditori Eduard Toldrà, on a les 13 h s'iniciarà l'acte de presentació del Pla de Barris i Viles de Catalunya 2025-2029.
L'acte estarà moderat pel periodista Lluís Vilaró, i comptarà amb la benvinguda a càrrec de l'alcalde, la projecció d'un vídeo sobre el Pla de Barris, i les intervencions de:
David Bote, president de la Federació de Municipis de Catalunya i alcalde de Mataró
Meritxell Budó, presidenta de l'Associació Catalana de Municipis i alcaldessa de La Garriga
Sílvia Paneque, consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica
Cloenda a càrrec de Salvador Illa, president de la Generalitat de Catalunya.
Es preveu que l'acte acabi a les 13.30 h.