Lliurament dels nous diplomes d'apadrinament de les llambordes Stolpersteine
Dia: dilluns 5 de maig de 2025
Hora: a les 9 h
Lloc: Saló de plens de l'Ajuntament
Assistents: Salvador López, regidor de Memòria històrica; Enric Garriga, president de l'associació Buchenwald
Observacions: el dia 5 de maig es commemora el dia d'homenatge a les persones deportades a Mauthausen i altres camps i a les víctimes del nazisme a l'Estat espanyol. L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú organitza aquest acte al voltant de les llambordes Stolpersteine. Els alumnes dels IES de la ciutat refermaran el seu compromís d'apadrinament de les llambordes, un apadrinament que implica tenir cura de la llamborda adjudicada a cada institut i l'homenatge anual el dia 5 de maig.
Els centres que hi participen són: els instituts Manuel de Cabanyes, Joaquim Mir, Lluch i Rafecas, Baix a Mar i Dolors Mallafrè, i les escoles El CIM, Santa Teresa de Jesús, Divina Providència i Escola Pia.
L'acte comptarà amb les intervencions musicals a càrrec d'un alumne de l'Escola de música Freqüències, la presentació del regidor de Memòria històrica, les intervencions del president de l'associació Buchenwald i del grup DEM de mestres (a càrrec de Blanca Figueres), i l'entrega dels diplomes d'apadrinament.
Inici de les obres per revertir a dos carrils de circulació la ronda Ibèrica entre la ronda d'Europa i la rotonda de la carretera de l'Arboç (BV-2115)
Dia: Dilluns 5 de maig de 2025
Hora: a les 11.30 h
Lloc: ronda Ibèrica, a l'altura del carrer de Bailèn
Assistents: Juan Luis Ruiz, alcalde de VNG; Gerard Llobet, regidor de Serveis Urbans
Observacions: el dia 5 començaran les obres per recuperar el doble carril per sentit en tot el tram de la ronda Ibèrica, des de la ronda d'Europa i fins a la carretera de l'Arboç. Aquesta actuació es durà a terme sense interrompre la circulació del vial.
Festa del Turisme, la Gastronomia i el Comerç
Dia: dijous 8 de maig de 2025
Hora: a les 19.45 h
Lloc: La Daurada. Terrassa exterior, Moll de Ponent, Plaça Trajo de Garbí, s/n,
Assistents: Juan Luis Ruiz, alcalde de Vilanova i Anna Ribera, regidora de projecció de ciutat, capitalitat i empresa.
Atenció als mitjans prèvia a l'inici de la festa prevista a les 20h.
IMPORTANT ACREDITACIONS: Els mitjans que desitgeu fer la cobertura informativa de la Festa del Turisme, la Gastronomia i el Comerç podeu confirmar assistència al correu electrònic: comunicacio@vilanova.cat
L'organització ha previst la reserva d'un tiquet per mitjà. Excepte dels canals de TV que seran dues, per a l'operador de càmera i per al redactor.
Termini per a confirmar assistència: 30 d'abril.
Inauguració de l'exposició fotogràfica “Ètnies d'Àsia: tradició i bellesa”
Dia: divendres 9 de maig de 2025
Hora: a les 18 h
Lloc: centre cívic de Sant Joan
Assistents: Míriam Pérez, regidora de Cooperació; Mònica Rovira, dinamitzadora del Centre cívic de Sant Joan; Joan Roca, autor de les fotografies
Observacions: exposició de fotografies de Joan Roca, membre del col·lectiu fotogràfic Fotoítaca. Són 30 fotografies de 50 x 60 cm fetes en un viatge a Tailàndia, retrats de diferents ètnies asiàtiques.
El dia 24 de maig Fotoítaca organitza a la ciutat un conjunt d'actes dins de la 40a Festa de la Fotografia de la Federació Catalana de la Fotografia.
Inauguració de l'exposició “Com t'ho diria”
Dia: divendres 9 de maig de 2025
Hora: a les 19 h
Lloc: La Sala
Assistents: Eva Bolaño, regidora de Cultura; Paula Esparraguera, comissària de l'exposició
Observacions: “Com t'ho diria? De l'esbós a la il·lustració final” és una aproximació als processos d'il·lustració que s'emmarca en les activitats del festival Conte va! L'exposició planteja com explicar una història amb imatges. Diferents propostes d'il·lustradors i il·lustradores mostren contes amb formats, suports, recursos i processos particulars.
Participants a l'exposició: Javier Andrada, Anna Font, Cecilia Moreno, Elena Odriozola, Xavier Salomó, Eva Sánchez i Sebastià Serra.