La garantia de no patir talls de subministraments a casa nostra està protegida per una llei (Llei 20/2014, del 29 de desembre, per a la millora de la protecció de les persones consumidores).
Això significa que les empreses subministradores de llum, d'aigua i de gas, no poden interrompre el subministrament sense consultar prèviament als serveis socials la situació de vulnerabilitats de les llars i les famílies.
Queden protegits d'aquests talls els domicilis que tenen ingressos per sota d'aquests imports:
- 2 vegades l'IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya: 569,12 euros) si es tracta de persones que viuen soles.
- 2,5 vegades l'IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya: 569,12 euros) si es tracta d'unitats de convivencia (més d'una persona).
- 3 vegades l'IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya: 569,12 euros) si es tracta de persones amb discapacitat o gran depèndencia..
- En cas de persones que afectades per dependencia energética no s'aplicarà el topall d'ingressos. S'entèn per persones amb dependencia energética, aquelles que necessitin maquinària assistida.
Si et trobes en una d'aquestes tres situacions:
Podem ajudar-te:
Enllaç a sol·licitud d'informe de vulnerabilitat energètica:
Sol·licitud d'informe social de vulnerabilitat energètica (als Serveis Socials Bàsics)
Adreça: carrer de Marquesat de Marianao, 2 baixos.
Telèfon: 93 814 00 00 extensió 3420.
Horari d'atenció presencial: de dilluns a divendres de 9.30 h a 14 h i dimecres a la tarda de 15 h a 17.30 h.fon al 93 814 00 00 extensió 3420.
Correu electrònic: ssocials@vilanova.cat