Totes les persones de Vilanova i la Geltrú que es trobin en risc de perdre el seu habitatge per no poder pagar la hipoteca o per haver-ne avalat una amb el seu habitatge habitual poden adreçar-se al SIDH, un servei d'assessorament i acompanyament que ofereix l'Ajuntament en col·laboració amb la Diputació de Barcelona.
Qualsevol persona que necessiti assessorament o vulgui que intermediem amb el seu banc, pot demanar cita amb l'advocada del SIDH que estudiarà el seu cas i farà un informe-proposta amb les possibles vies de negociació amb l'entitat financera.
L'advocada del SIDH també atèn consultes sobre clàusules abusives i també pot intermediar a l'hora de negociar un lloguer social amb el banc.
Es pot demanar hora a través del correu habitatge@vilanova.cat o bé trucant al telèfon 93 814.00.00 (extensió 2065), on s'informarà de tota la documentació que cal aportar per fer l'entrevista i assessorament.
QUINS SERVEIS PRESTA EL SIDH?
A QUI AVA ADREÇAT?
A aquelles persones o famílies en risc de perdre el seu habitatge habitual per no poder fer front a la hipoteca o per haver estat avaladors d'habitatges que estan en situació d'impagament. També les persones amb lloguers d'habitatges de bancs.
Poden acollir-se al servei tant les persones que preveuen dificultats tot i encara no tenir deutes, com les que ja es troben en situació d'impagament, i també les que ja tenen demanda judicial o data de subhasta o de llançament del seu habitatge.
Com funciona i en què consisteix?